Gå till innehåll

Ett litet, men det är ett irritationsmoment i Office


Recommended Posts

När jag startar ett office oavsett vilket så får upp den startsidan hela, och måste mig förbi 4 sidor innan programmet, det som jag får finns i urklippet. Någon som vet jag skall stoppa det här, som jag inte vill lägga till

 

HANS

SKÄRMKLIPP OFFIVC START.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/how-to-turn-off-getting-better-together-option/331a0872-3dc4-4ea7-8b12-2e5e4c0db442

Du behöver göra en registerändring för att bli av med problemet. För att inte behöva göra det själv kan du ladda ner en färdiggjord ändring.
"You can also download this.reg file and run as an administrator to add the above keys into your Registry Editor."
Klicka på download this reg.file så får du upp detta
HindraMSTelemetry_reg.thumb.png.0193235d0a9d82fea3b462931928f28c.png

Sen är det bara att klicka på Ladda ned så kommer den till din dator. Därefter klickar du på registerfilen och kör den som administratör.

Redigerad av mbgtmari
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2023-09-30 at 15:48, mbgtmari sade:

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/how-to-turn-off-getting-better-together-option/331a0872-3dc4-4ea7-8b12-2e5e4c0db442

Du behöver göra en registerändring för att bli av med problemet. För att inte behöva göra det själv kan du ladda ner en färdiggjord ändring.
"You can also download this.reg file and run as an administrator to add the above keys into your Registry Editor."
Klicka på download this reg.file så får du upp detta
HindraMSTelemetry_reg.thumb.png.0193235d0a9d82fea3b462931928f28c.png

Sen är det bara att klicka på Ladda ned så kommer den till din dator. Därefter klickar du på registerfilen och kör den som administratör.

Köra som administratör hur, har försöktmed högerklick , men icke så hur gör för att köra som admin

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man dubbelklickar på filen brukar det komma upp ett meddelande med en förfrågan om att inte köra filen eller att köra den som administratör och då väljer man, dvs enkelvänsterklick på, kör som administratör. Det var ett tag sen jag körde en regfil så jag kommer inte ihåg den exakta formuleringen men man ska alltså inte högerklicka på den utan bara börja med att vänsterdubbelklicka på den.
Förfrågan kan möjligtvis bara ha varit den vanliga UAC-frågan: Tillåter du att den här appen får göra ändringar på enheten? Och då väljer man "ja".

Redigerad av mbgtmari
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
On 2023-10-06 at 18:52, mbgtmari sade:

När man dubbelklickar på filen brukar det komma upp ett meddelande med en förfrågan om att inte köra filen eller att köra den som administratör och då väljer man, dvs enkelvänsterklick på, kör som administratör. Det var ett tag sen jag körde en regfil så jag kommer inte ihåg den exakta formuleringen men man ska alltså inte högerklicka på den utan bara börja med att vänsterdubbelklicka på den.
Förfrågan kan möjligtvis bara ha varit den vanliga UAC-frågan: Tillåter du att den här appen får göra ändringar på enheten? Och då väljer man "ja".

den markerade frågan får jag inte upp, men vet vad jag skriva i registret text +Dword och så skriver jag fel det själv

HANS

Redigerad av Hanseg
stavfel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att den nedladdade filen skulle fungera för dig eftersom den verkade fungera för den hjälpsökande personen i den engelska länken. Tyvärr kan jag inte själv prova denna registerfil eftersom jag inte har samma Office-version, som du har, och inte har fått denna clienttelemetry i mitt register, vilket gör att jag inte kan inaktivera något som inte finns där. Men jag kan visa dig hur jag kört en annan registerfil. Den regfilen var till för att bibehålla sparandet av min surfhistorik i Microsoft Edge. När jag dubbelklickade på den filen (med filändelsen .reg) kom det inte upp de meddelanden jag nu föreslog utan en säkerhetsvarning. Och där kunde jag klicka på Kör eller Avbryt. (Jag klickade förstås på Kör.) Så här såg det ut:
ppnaregfil.png.86080145df4b401ca459fc3f5a076d7f.png

Öppna fil - säkerhetsvarning
Utgivaren kunde inte verifieras. Vill du köra den här programvaran?
Namn: ...nloads\Enable_saving–history_in_Microsoft_Edge(1).reg
Utgivare: Okänd utgivare
Typ: Registreringsposter
Från: C:\Users\mittnamn utsuddat\Downloads\Enable_saving_history_in_...
| Kör| | Avbryt |
Varna alltid innan den här filen öppnas

Den fil du laddade ner slutar väl på .reg, dvs den hette väl SendTelemetry.reg?
Om du öppnar din registereditor ser det väl ut som på skärmbilden i den engelska länken om du går till eller klistrar in adressen HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\office\common\clienttelemetry, dvs att du har clienttelemetry där?

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Så här ser bilden jag laddade ner ut  och jag har Office 2019, hur jag klickar fram och tillbaka så får inte fram kör som administratör, det är väl som

vanligt att högerklicka för att komma till valet högerklickmenenyn "kör som administratör" Tack för att du orkar med mig

 

HANS

 

 

HindraMSTelemetry_reg.thumb.png.0193235d0a9d82fea3b462931928f28c.png

Sen är det bara att klicka på Ladda ned så kommer den till din dator. Därefter klickar du på registerfilen och kör den som administratör.

Redigerad September 30 av mbgtmari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte min skärmbild du skulle ladda ner utan du skulle öppna länken https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/how-to-turn-off-getting-better-together-option/331a0872-3dc4-4ea7-8b12-2e5e4c0db442 och därifrån ladda ner regfilen

Jag markerar på en ny skärmbild var du ska trycka i den engelska texten
Regfilurlnken.png.b9b3797e2524f8549870f98327de578a.png

Leta alltså upp och tryck på download this reg file i den engelska texten i Microsoftlänken.

Redigerad av mbgtmari
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2023-10-10 at 19:01, mbgtmari sade:

Det var inte min skärmbild du skulle ladda ner utan du skulle öppna länken https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/how-to-turn-off-getting-better-together-option/331a0872-3dc4-4ea7-8b12-2e5e4c0db442 och därifrån ladda ner regfilen

Jag markerar på en ny skärmbild var du ska trycka i den engelska texten
Regfilurlnken.png.b9b3797e2524f8549870f98327de578a.png

Leta alltså upp och tryck på download this reg file i den engelska texten i Microsoftlänken.

Jag skrev in allt manuellt i registret efter common har jag skrivit in manuellt och det se ut exakt som på bilden här ovanför

men allt  är som innan,  men du skall ha 🧚‍♀️ tack för att ha försökt att hjälpa mig

 

HANS

Redigerad av Hanseg
FEL
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat att "dword" värdet jag ha provat att ändra värdet med först  lade siffran2 sedan  upp  till siffran 6, med omstart mellan varje ändring men synlig ändring

Jag är inte klar med detta ännu,  telemetrinhar tydlige mrd microsofts insamlingav legitima uppgifter

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...