Gå till innehåll

Frågor om The Sims 4, Origin - EA App och liknande


MrSimALot

Recommended Posts

Hej.

 

För att fullt ut förstå denna fråga är det viktigt att vara förtrogen med The Sims 4 och dess inre väsen, Origin och allt runt omkring. Jag ska försöka förklara så gott jag kan (men har fördelen av att kunna skriva på modersmålet och inte bli vilse i översättningen). Har tidigare berört frågan på olika forum. Se länkarna nedan.

Jag spelar som sagt the Sims 4.  (Ja, det är tydligen inte OK att tycka om spelet men jag gör det ändå). Till skillnad från de flesta spelar jag Offline och får inga uppdateringar och installerar inga nya komponenter från EA (expansioner, kits etc.pp). Jag vill ha det så eftersom jag vet att nya "tillägg" ofta orsakar stora problem, buggar och annat. Dessutom brukar uppdateringar (patchar) lägga till oönskade funktioner. Detta tycker jag känns säkert men också tråkigt. Mina "figurer" har inte så mycket att göra i sina liv.

Fick en tanke att jag skulle göra en ny, separat installation på en ny disk och kopiera mina sparade spel dit. Men det blir ju inte bra eftersom jag skulle använda mitt vanliga Origin konto och mina existerande installationer säkert skulle vilja installera de nya paketen också (trots att Origin klienten är utdaterad och hålls Offline). Jag skulle kunna göra ett nytt Origin konto men spel kan inte skickas mellan konton. (Har ingen aning hur det fungerar nu när Origin är ersatt med EA App och hur det fungerar att installera från Steam).  

Så jag har övergett den tanken. Har hittat min första sparfil från 2019 (och hela TS4 mappen från detta årtal) . Denna sparfil har inte mycket  speltid och är inget jag är "rädd om". Så om jag lägger Windows 10 på en disk* hade jag säkert kunnat använda den som bas. (*Har läst att man bara får ha ett Origin konto per dator men vet inte hur det fungerar). Men vilken är den bästa vägen att gå? Jag är ganska säker på att mitt vanliga Origin konto går över min Yahoo mail och jag skulle nog kunna registrera ett konto via Gmail för att där ladda ner spelet, de expansioner jag redan äger på nytt (EA support tyckte det var en dålig lösning) och de expansioner jag vill ha. Ja, det blir lite surt att betala för tillägg man redan äger en andra gång (men strunt samma). Hur skulle ni gjort i detta läge? 🤔 🤔

 

Mina tidigare frågor i ämnet:

Carl & Pam's The Sims Forum: https://www.carls-sims-4-guide.com/forum/index.php?topic=32474.0

The Sims Forum: https://forums.thesims.com/en_US/discussion/comment/18330090#Comment_18330090

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...