Gå till innehåll

Fara å färde??? Misstänkt meddelande


Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

Följande har dykt upp i mitt Win 11:

image.thumb.png.34cfcef8b19f1d3a7f4bfcaf5bcd9e04.png

Två saker har gjort mig misstänksam. För det första heter det ditt Microsoftkonto och inte din. Och för det andra är jag redan inloggad om jag går ut på webben och kollar.

Behöver jag vara orolig?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Låter som reklam från Microsoft för att du bara ska installera program som finns i Microsoft Store och inte hämta dem ute på internet. De får betalt för programmen i Store, precis som Google när man installerar appar från deras butik och annat liknande.

Microsoft översätter med hjälp av översättningsprogram och det blir fel ibland.
Frågan är nog inte om du är inloggad på någon webbsida utan om du är inloggad med ditt Microsoft-konto i datorn och i Microsoft Store.

Om du vill fortsätta att hämta program ute på internet ska du inte välja Bara Microsoft Store (rekommenderas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det var mycket tråkigt men det finns inga inlägg från idag i mappen för raderade inlägg så jag kan inte återställa något inlägg.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återskapat inlägg

Tack för informationen, Cecilia. Den lugnade min oroilga själ något.

Jag bytte till engelska versionen för att kolla hur det såg ut där och sedan tillbaka till svenska. Då måste man ju både logga in och ut ett par gånger. Tillbaka på svenskan hade den gula strängen försvunnit. Vad som har varit orsak och vad som har varit verkan vet jag inte. 

image.png.39435eeb2f74ea47e50a2f7d9c75146e.png

Men tack i alla fall. 💐

/hans peter

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...