Gå till innehåll

Problem med MSN, Firefox, Internet explorer.


Rickard

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett ganska stort problem..

1.Firefox.

Det är så att firefox försöker kontakta en ip adress som jag försökte spåra och ledde till nånstans i syrien. ???

2.Msn

Den vägrar att logga in, den säger något om att min proxyserver är offline.

3. Internet explorer funkar inte alls.

Jag vet att detta e väldigt lite information men jag har ingen aning om vad det beror på.

Så jag hoppas att ni smarta "snillen" ska kunna hjälpa mig.

PS jag har gjort Virus sökning med F-Secure antivirus, Antispyware sökning med Ad-Aware vilket rensade bort en Trojan.DS

MVH Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Funkar Firefox att ladda ner med.... ?

Gå iså fall till Ewido och hämta deras program.

http://www.ewido.net/en/download/

Funkar igenting får du ta HijackThis via diskett från annan dator, eller USB minne, el bränna.

http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe

Enklast tar med Ewido då också från den andra datorn.

Slit o släp....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Funkar Firefox att ladda ner med.... ?

Gå iså fall till Ewido och hämta deras program.

http://www.ewido.net/en/download/

Funkar igenting får du ta HijackThis via diskett från annan dator, eller USB minne, el bränna.

http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe

Enklast tar med Ewido då också från den andra datorn.

Slit o släp....

Tackar för hjälpen!

Jag hade på nått sätt fått en proxy installerad men med hjälp av HijackThis så kunde jag ta bort den:) nu funkar firefox,msn och internet explorer

Åter igen Tack för Hjälpen!!:) ;D :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade på nått sätt fått en proxy installerad men med hjälp av HijackThis så kunde jag ta bort den:) nu funkar firefox,msn och internet explorer

Dagens trojaner inkl skdlig kod bygger ofta proxyn där de bekvämt kan kontrollera all trafik från en PC för sina egna små behov..... :P

Alternativt så "kapar" de DNS funktionen så att man får någon suspekt DNS server i Ukraina eller annat supekt östland...

Ewido rekommenderas som en extrakoll eftersom det är mycket bra på just trojaner och riktigt skadliga funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens trojaner inkl skdlig kod bygger ofta proxyn där de bekvämt kan kontrollera all trafik från en PC för sina egna små behov..... :P

Alternativt så "kapar" de DNS funktionen så att man får någon suspekt DNS server i Ukraina eller annat supekt östland...

Ewido rekommenderas som en extrakoll eftersom det är mycket bra på just trojaner och riktigt skadliga funktioner.

Okej... jo jag tankade Ewido och den hittade en trojan plus ett gäng tracking cookies >:(

men dom är borta nu:)

Men jag har ett litet problem fortfarande.

Firefox försöker fortfarande ansluta till proxyn, så jag måste gå in och ändra hur firefox ska ansluta till internet manuellt varje gång jag startar firefox.

Hoppas du plun eller någon annan kan hjälpa mig bli av med det:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox försöker fortfarande ansluta till proxyn, så jag måste gå in och ändra hur firefox ska ansluta till internet manuellt varje gång jag startar firefox.

Hej

Den absolut vanligaste proxyn är om man har Telia som operatör och installerar deras

ADSL anslutning med en gammal skiva, den skivan ska kastas bort.... (om det är så)

Alteranativt har du själv installerat något proxyprog, finns ett flertal som florerar bland främst fildelare som leker kurragömma med Ponten o APB.

Sedan kan det då vara "the bad guys" proxyn men det ser man via en HijackThislog

vart proxyn pekar.

I IE går du in i Meny verktyg, Internet inställningar > fliken anslutningar > LAN o kollar en ev proxy. Firefox har du då sett som du skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...