Gå till innehåll

Instalation av XP (Service Pack 1, Inte formatering.)


Permafex

Recommended Posts

Hej!

Jag har updaterat min Windows XP från Service Pack 1 till Service Pack 2.

Efter några månader vill jag instalera Windows XP igen med hjälp av CD:n på grund av att jag har lite problem med filer m.m.

Men när jag satt i CD:n och ska klicka på Instalera XP så står det att jag inte kan instalera det på grund av att jag har Service Pack 2. jag försökte att ta bort Service Pack 2 från datorn men efter ett tag säger den bara att en fil inte finns.(Står inte vad filen heter)

Om någon vet hur jag ska göra så posta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.  :)

Sätt i windowsskivan < stäng av datorn.

Starta datorn och tryck på valfri tangent. (Tryck massa gånger tills den startar med cd:n)

Välj installera.

Acceptera licensen [F8]

Ta bort partitionen < skapa ny partition. ( För att man inte ska installa uppe på den gamla xp:n)

Installera på markerad partition C:

:)

Om du inte vill ta bort dina filer kan du välja reparera istället. (Inget för en burk virus)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har updaterat min Windows XP från Service Pack 1 till Service Pack 2.

Efter några månader vill jag instalera Windows XP igen med hjälp av CD:n på grund av att jag har lite problem med filer m.m.

Men när jag satt i CD:n och ska klicka på Instalera XP så står det att jag inte kan instalera det på grund av att jag har Service Pack 2. jag försökte att ta bort Service Pack 2 från datorn men efter ett tag säger den bara att en fil inte finns.(Står inte vad filen heter)

Om någon vet hur jag ska göra så posta.

Ett hett tips hoppa över att installera sp1 och installera bara Service pack 2 direkt istället för sp2 innehålle typ allt som sp1 innehåller har jag för mej fast jag vet inte kan kolla upp det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...