Gå till innehåll

installera floppydisk?


brittlos

Recommended Posts

Hej jag installerade en floppydisk på en dator. Det är samma idekabel som CDenheten det fanns bara cd på den kabeln. när jag hade installerat kom det bara att en IEE 1394 styrenhet hade hittats men varken cd eller diskett syntes i enhetshanteraren. vad göra? sätta cd som slave kanske?/ tack på förhand brittlos ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppydisk.. De e en diskettenhet vi snackar om va? (Frågar för säkerhets skull  :D )

Den vita med fyra stift är strömmen från nätdelen. Bara ansluta.

Och så har du en flatkabel. Den är några stift mindre än dom till cd:ar och hd:ar.

Kolla på moderkortet. Den kortaste av dom kontakterna till enhet A:

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är en diskenhet. Nu fungerar cdn som den ska. Men diskettenheten kommer inte upp i enhetshanteraren och i den här datorn. Har tittat i bios där står floppy 1 1.44 mb 3.5 det är väl den? I floppy 2 finns inget men det är en kortläsare på datorn men den står där inte. Imorgon ska jag trycka på sladdar och se om det är att dom inte sitter helt i då ska jag även kolla om det finns fler uttag att sätta flatkabeln i just nu ska jag gå och jobba./Brittlos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...