Qube Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Tänkte jag skulle införskaffa mig Vista snart. Vilken version ska man egentligen ha? Va helt inne på att skaffa "Windows Vista Business" men försäljaren rekommenderade "Windows Vista Home Premium". Så vad ska man egentligen ha? Har inget företag eller så, men säkerhet osv är ju aldrig fel att ha. Dessutom vill jag ha "fjärrskrivbord" som ju är en av sakerna som skiljer XP HOME och XP PRO åt, vet inte hur det är mellan VISTA-versionerna....???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Remote Desktop eller fjärrskrivbord kommer endast med Ultimate och Business. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarlPedal Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Som Japanmannen skrev har du bara fjärrskrivbord med Ultimate och Business och Media Centret kommer bara med Home Premium och Ultimate. Eftersom jag ville ha både fjärrskrivbord och mediacenter och dessutom har en msdn-licens så var inte valet så svårt (Ultimate), men om man måste ut med kulorna själv så är ju inte Ultimateversionen helt billig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 > Hade tänkt använda Home Premium men där sprack det då. Får jag inte Remote Desktop så får det vara. Blir mindre och mindre sugen efter varje nyhet jag läser om Vista. Remote Desktop eller fjärrskrivbord kommer endast med Ultimate och Business. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qube Posted December 6, 2006 Author Share Posted December 6, 2006 Hittade den här länken nyss: http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...ns/default.mspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 hej jag tänkte på en sak när jag såg din länk qube jag vill ha med allt men jag stör mig på Windows Media Center och vissa andra funktioner jag alldrig komer att använda. kan man inte ta bort dessa funktioner efter instalationen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts