Gå till innehåll

Billiga DVD skivor


sl2wm

Recommended Posts

Kan nån säga vad skillnaden mellan billiga och dyra DVD-skivor är ? Jag hade tänkt att köpa ett hundrapack och bränna ut lite säkerthetskopior på filmerna i min DVD-samling. Då dessa knappt kommer att anvädas vill jag inte lägga ner mycket pengar på dem.

Har tittat på http://www.medieshoppen.dk/shop/productlist.asp?Id=420 , som verkar vara typ dom absolut billigaste DVD+ skivorna, vad skulle problemet med sådana bli? En grej som jag förstår är väl att kvalitéts skivor håller längre, särskild vid hög användning, men det är ju inget problem för mig då jag ska ha dem för backup.

Kan jag få något problem med min DVD spelare (Kendo DVX9200) att läsa billiga DVD+ skivor ? Jag har inte haft några problem tidigare, men har också knappt provat och använt den med brända dvd skivor heller (provat något mer med brända CDr skivor, och det har inte varit några problem).

Förresten, har jag antagit rätt att jag ska satsa på DVD+ och inte DVD- för DVD-filmer, eller ?

Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...