nissenisse Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Hejsan, hoppas jag kommit rätt. Har lyckats ta bort mitt namn på startmenyn i XP. Ändrade i registret. Men jag skulle gärna vilja få bort XP, s symbol, bild, foto. som finns bredvid namnet. Jag vill alltså inte ha någonting alls där. Det går inte att få bort bilden via användarkonton. Men går det via registret eller finns det något annat sätt? ??? Hoppas på hjälp. Nybörjaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matskarlsson Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Start / Kör gpedit.msc Kolla runt lite där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Till bilden kan man ta en genomskinlig png eller en bild i samma färg Ramen är en bakgrundsbild som är lite större. UserTileBackground.png Enklast att edita med stylebuilder. http://www.tgtsoft.com/ Bara att plocka bort bilden eller färga den samma. I många visuals har dom tedan plockat bort bilden o namnet. Tror de finns nått enklare sätt, kommer inte ihåg just nu, hör av mig ifall ja kommer på nått. Edit: Matskarlsson. gpedit funkar inte i home, tror ja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted December 19, 2006 Author Share Posted December 19, 2006 Start / Kör gpedit.mscKolla runt lite där Det funkar inte i Home Edition, men tack ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Här. http://windowsxp.mvps.org/removepicture.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted December 19, 2006 Author Share Posted December 19, 2006 Hej Landsfiskalen, den lösningen med stylebuilder är nog bra, men detta med remove picture verkar ännu bättre. Nu ska det ordna sig. Tack så mycket för hjälpen, ;D ;D ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Ja ibland finns de fler lösningar. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts