Gå till innehåll

Kan inte se media i Vista Media Center RTM


Godzilla

Recommended Posts

Jag får inte upp bilder i Media Center. Jag ser mapparna men inte bilderna. Får bara "Unable to view picture" Någon som har en aning om varför?

Försökte också lägga till en egen mapp med bilder men den säger att jag har 0 Items fast jag vet att det finns bilder i mappen.

/Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Nero instalerat men har tagit bort det då jag inte tyckte det fungerade med Vista något vidare.

HKEY_CLASSES_ROOT.jpg Fanns över huvud taget inte med så jag lade till det och vips så syns bilderna i Media Center igen. Undrar vad Nero mer ställt till med? Kanske läge för att instalera om och hålla fingrarna borta från Nero!

Någon som kan ge tipps om bra brännarprogram till Vista? Har ju kört Nero på XP och varit nöjd med hur det fungerat där.

Tusen tack iallfall!!

/Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft liknande problem men med uppspelning av Mpg..... Felet var då att jag installerat Samsung Phone Suite. Hjälpte inte att avinstallera det , men en system återställning till innan installation av Phone Suite räckte för att fixa det. Så testa om du kan göra det för att komma "tillbaks".

//Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...