Godzilla Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Jag får inte upp bilder i Media Center. Jag ser mapparna men inte bilderna. Får bara "Unable to view picture" Någon som har en aning om varför? Försökte också lägga till en egen mapp med bilder men den säger att jag har 0 Items fast jag vet att det finns bilder i mappen. /Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Jag känner inte till detta problem och har endast installerat min Media Center-burk, inte använt den mer än korta tester. Jag ska köra igång mitt Media center på allvar nästa helg då jag har fått min nya tv och ska testa lite då. Vad är det för format på bilderna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godzilla Posted January 7, 2007 Author Share Posted January 7, 2007 Det är vanliga Jpg bilder. Den hittat inte bilderna i "Sample Pictures" heller! Inga bilder syns fast jag vet att dom finns där. /Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Har du möjligtvis Nero installerat? I såfall, gå till registret och leta upp HKEY_CLASSES_ROOT.jpg och återskapa strängvärdet vid namn "PerceivedType" och sätt värdet till "image". // Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godzilla Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 Jag hade Nero instalerat men har tagit bort det då jag inte tyckte det fungerade med Vista något vidare. HKEY_CLASSES_ROOT.jpg Fanns över huvud taget inte med så jag lade till det och vips så syns bilderna i Media Center igen. Undrar vad Nero mer ställt till med? Kanske läge för att instalera om och hålla fingrarna borta från Nero! Någon som kan ge tipps om bra brännarprogram till Vista? Har ju kört Nero på XP och varit nöjd med hur det fungerat där. Tusen tack iallfall!! /Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis666 Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Har haft liknande problem men med uppspelning av Mpg..... Felet var då att jag installerat Samsung Phone Suite. Hjälpte inte att avinstallera det , men en system återställning till innan installation av Phone Suite räckte för att fixa det. Så testa om du kan göra det för att komma "tillbaks". //Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis666 Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Angående tips på brännar program så tycker jag Ashampoo Burning Studio 6 funkar riktigt bra, finns Sv-pråk valbart då oxå. Funkat jätte bra i Vista för mig, sen Imgburn för bränning av Image-filer. //Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts