Gå till innehåll

dual boot?


reed

Recommended Posts

Installerade Vista Ultimate nyss, från min XP Home installation... och installerade Vista på en helt egen disk (250gb) som ny installation, men hur gör jag nu ifrån Vista för att välja system när jag slår på datorn eller hur de går till, har nämligen aldrig har två system på datorn innan.

I Vista sökte jag på hjälpen och hittade i en dropdown list att välja system men finns bara Vista där, vad har hänt där i så fall?

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får välja om du vill starta XP eller Vista när du startar datorn och när du installerar Vista kommer det att startas automatiskt när du startar datorn. I listan du pratar om listas Windows XP som "Earlier Windows" men det är i själva verket Windows XP. Är det svar nog på dina frågor? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan lägga till att i den där listan jag menade så finns de inget annat än vista att välja nämligen.. finns bara de alternativet dock.. hur kan man lösa detta måntro? har inte installerat över något de vet jag, då jag har allt på två helt olika diskar i burken.

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis,

shutdown är de något sleep mode eller? gick för snabbt att starta tyckte jag :)

restartade efter jag ändrat detta till 120 sekunder.. då såg jag de stod Earlier Windows men hann inte tänka ens :) så får ändra lite och testa så återkommer jag... men mina första intryck på vista är nextgen here we come!

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...