Gasp Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Hejsan. Nu hoppas jag att man kan få svar på frågan om musik, filmer,program man tankat hem från ex: dc, bitt sidor m.m funkar ihop med vistan. Det jag hört är att när man installera vista så känner den av "olagligt" tankade filer, stämmer det och finns det isåfall nån genväg med det? Sen har jag yttligare en liten fundering innan man springer iväg och köper vista. Funkar det att köra pirat profram i vista, då menar jag program som man tankat hem och vill installera dom, går det eller måste man köpa varje program för att det skall funka i vistan? Tackar för alla svar! MVH Gasp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Du ska inte tro på allt du hör. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebom Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Hejsan.Nu hoppas jag att man kan få svar på frågan om musik, filmer,program man tankat hem från ex: dc, bitt sidor m.m funkar ihop med vistan. Det jag hört är att när man installera vista så känner den av "olagligt" tankade filer, stämmer det och finns det isåfall nån genväg med det? Sen har jag yttligare en liten fundering innan man springer iväg och köper vista. Funkar det att köra pirat profram i vista, då menar jag program som man tankat hem och vill installera dom, går det eller måste man köpa varje program för att det skall funka i vistan? Tackar för alla svar! MVH Gasp du har hört mycket men lite av dem är sant;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvilErkki Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Har Vista home premium själv...alla filer jag (råkar hitta) host* host* fungerar, vad skulle stoppa att dom inte fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasp Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 Okej. Då är det bara att köpa och att installera vista då. Har bara en liten fundering till, Nu e jag jobbig va? =) Mitt nuvarande Xp är en hemtankad version med "pirat nyckel" det vill säga att jag får köra filer i WINDOWSsystem32 så man kan tanka ner uppdateringar. Min fråga är. Går det att köra in Uppdaterings versionen av Vista över mitt nuvarande xp eller måste man ha en Köpt xp med en "ärlig" nyckel för att de skall funka? Tacksam för svar! Mvh Gasp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Okej. Då är det bara att köpa och att installera vista då.Har bara en liten fundering till, Nu e jag jobbig va? =) Mitt nuvarande Xp är en hemtankad version med "pirat nyckel" det vill säga att jag får köra filer i WINDOWSsystem32 så man kan tanka ner uppdateringar. Min fråga är. Går det att köra in Uppdaterings versionen av Vista över mitt nuvarande xp eller måste man ha en Köpt xp med en "ärlig" nyckel för att de skall funka? Tacksam för svar! Mvh Gasp Svar: Nej. Du måste ha en "ärlig version av XP" eftersom Vista känner av om det ligger en tidigare piratkopierad version av OS:et. Och Vista är inte nådig på den punkten, det är bl a därför Vista togs fram, för att stoppa piratkopiering av operativsystemet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oskarh Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 om till och med vista fungerar hemladdat, hur ska dem kunna stoppa piratkopierade låtar, filmer, program etc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts