Gå till innehåll

Trådlöst...


Stormen

Recommended Posts

Har precis köpt mig en dator med vista i och skulle köra trådlöst med hjälp av en acces point, problemet är att vista inte vill köra trådlöst eftersom det inte har trådlöst kort i, men efter lite pyssel och knåp så finns det ett nätverk åtminstone (min accespoint), datorn kommer inte åt nätverket och jag kan inte surfa in på accespoint, pointen funkar och tar emot signal både från wlanet och tar emot signal från lanet men den förbenade vistadatorn säger helt enkelt att att jag inte får röra nätverket. Tips tas gärna emot innan kl 13 den 11/2, då byter jag den mot en xp istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså direkt anslutning till routern med kabel, eftersom du inte har trådlöst kort i datorn? För att du ska kunna få hjälp måste du dels ange vilket märke du har på din router samt att du beskriver "lite pyssel och knåp"... Då jag upplevt uppkoppling trådlöst i Vista som jätteenkel, så kan jag tänka mig att du gjort det hela lite mer komplicerat med felaktiga inställningar.

Ett annat steg kan vara att tillfälligt stänga ner brandväggen för att se om det är där det spökar.

//Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...