Gå till innehåll

Vista eller XP


Sanjo

Recommended Posts

Hej Alla,

Skall köpa en ny laptop imorgon och har möjlighet att välja på XP eller Windows Vista, jag behöve hjälp med vilken nu tycker att jag skall välja.

Jag skall använda datorn till jobbet och inte så mycket spel. Jag jobbar en hel del via Internet och det är väll internet som jag kommer använda mest samt lite olika ord-program.

tacksam för svar. :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, varning för RAM-minnet då det är i miniminivå med vad som krävs. Visst, det fungerar 512MB men så fort du drar igång ett Office-program eller Internet Explorer så säger det slurp och så äts ditt RAM-minne upp av programmen och gör att allt går otroligt segt eftersom minne måste lagras/läsar från hårddisken.

Jag skulle rekommendera att du skaffar en dator med minst 1GB RAM men om det inte är möjligt så skaffa åtminstone en USB-sticka med minst 1GB minne på, som du kan använda med ReadyBoost som extra RAM-minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Amd Mobile Sempron 3400+ (2,0 Ghz)

- 512 MB DDR RAM

- 60 GB HDD

- 4x USB 2,0

- NvIDIA Geforce GO 6100 with 128MB Shared

Vad säger du? Kommer som sagt använda den till jobb mest, då jag jobbar för det mesta över internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...