Windshear Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Bestämde mig för att kasta ut Vista och köra in XP. Alltså rensade jag C: partitionen och installerade XP där. Dock lyckades jag i samband med detta antagligen radera några viktiga drivrutiner, för när jag skulle ansluta till nätet i XP hittade datorn inte längre sitt nätverkskort. Men det märkligaste är: efter att ha återinstallerat Vista, hittade datorn sina kort igen och anslöt dessutom direkt till nätet. Vad kan detta bero på? Måste jag spara bitar av C: partitionen nästa gång jag vill installerade XP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Förmodligen är det så att det finns drivrutiner för dit nätverkskort i Vista, men inte i XP. Om du hellre vill ha XP så passa på nu medan du har VIsta och leta reda på drivrutiner för ditt nätverkskort och spara dessa på en extern enhet, t ex en USB-sticka, eller om du har en extra partition. Då kan du lägga in dom efter ominstallationen av XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts