Gå till innehåll

Media center och Xbox360


Pex

Recommended Posts

Är det någon som vet mer om hur det funkar när man ansluter sin Xbox360 till Media center...

Jag trodde att det som visades på datorns skärm speglades till xboxen, men icke...

Problemet är att på datorn så kan jag välja DVD, se utdelade diskar (från min filserver) m.m men på Xboxen  så finns inte DVD' alternativet  med och mina utdelade diskar som hittas av 4 datorer på nätverket hittas ej där man lägger till nya kataloger i "Xboxens Mediacenter". Hur får jag Xboxen att hitta mina nätverks-diskar?

Vad som också är lustigt är att ett antal filmer i både AVI och mpeg går att titta på i datorns MediaPlayer men när jag försöker titta på dom via Xboxen så kunde dom inte visas där("filer som behövs för att visa video saknas").

Jag trodde filmerna kodades i vista och sedan streamades till Xboxen... Nån som vet nån lösning?

mvh Pex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan i dagsläget tyvärr inte titta på divX, .avi eller liknande filmer via Media Center på Xboxen. Endast mpeg och wmv.

däremot kan du med hjälp av Tversity konvertera filerna "on the fly" så att du kan se dem på Xboxen, dok kräver det en ganska vass dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...