KimIO-SWE Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Hej när jag ska prata med mina kompisar på skype så börjar det pipa för mina kompisar när jag pratar med dom varför blir det så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 prova ställa ner volymen lite på mic och högtalare(hörlurar) hjälper det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Jag köpte ett nytt headset, det gamla måste ha haft dålig skärmning. Låna ett annat h-set och prova! Sedan kan du köra Skypes ljudinställningsguide: http://www.skype.com/intl/sv/help/guides/soundsetup.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zop Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Det brukar bero på ett dåligt headset. Ibland löser det sig även genom att stänga av "mic boost" i Windows ljudinställningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimIO-SWE Posted March 8, 2007 Author Share Posted March 8, 2007 Men det har jag testa men det funkar inte men när jag har testa bak på datorn då funkar det bra men när jag kopplar där fram på datorn så börjar det pipa för andra när jag pratar med dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Men det har jag testa men det funkar inte men när jag har testa bak på datorn då funkar det bra men när jag kopplar där fram på datorn så börjar det pipa för andra när jag pratar med dom Men då verkar det ju vara problem med datorn och inte med Skype! Kolla dokumentationen för datorns ljudanslutningar, det måste vara någon skillnad mellan anslutningarna. Du kan ju ändå prova med ett annat headset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimIO-SWE Posted March 14, 2007 Author Share Posted March 14, 2007 Men ska inte spela nån roll för jag testa på min andra dator där funka den prima men på min dator så funkar den inte varför är det så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Om allt är ok när du kopplar in hörlurarna baktill på datorn men när du kopplar in de på framsidan av datorn så piper det. Låter lite som felkoppling av hörlurs honan på framsidan eller helt enkelt dålig kontakt. Du får helt enkelt titta i manualen och kolla så kontakten till honan i datorn är rätt kopplad, och så det inte är glapp kontakt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts