Gå till innehåll

Lite små och stora problem


sethakan

Recommended Posts

Innan jag skaffade windows vista, körde jag det där "upgrade advisor" från microsoft. Det var vissa program som inte skulle fungera samt den inbyggda bluetoothen å lite till. När jag väl installerat vista så fungerade bluetoothen perfekt men massa program och en del hårdvara som aldrig mämnts slutade fungera, bla ljudkortet, uff. Nu när jag skall hämta hem vista advisor så fungerar det inte alls på vista 64-bitars?? knas va!?

1. Det stora problemet e alltså Ljudkortet Hjälp mig med drivrutiner e ni snälla "Conexant CX20468-31 AC97 Audio Driver and Audio Driver EQ" Till vista 64-bit premium

2. I media center skall det finnas online radio och tv och annat som kommer via webben men dom sidorna är helt tomma, nixnada. Varför!

3. Jag har i mediacenter lagt in att mina bild och ljudfiler skall bevakas, när jag klickar på "låt" så visas alla låtar och så står det hur många det är, fast det står typ 10000 men fan, ja har ju 22000, var e dom andra.

Ibland kommer det ett meddelande om uppdateringar och frågan om jag vill installera dom, Ja drar ett exempel: Jag har en Nikonkamera och tar RAW-bilder. När jag öppnar windows fotogalleri känner det av att det finns RAWfiler från nikon (som har filändelsen .NEF) Jag får då frågan om jag vill hämta en uppdatering som gör att jag kan se dessa RAW-filer. Jag svarar ja, det laddas hem installeras och så kommer det där idiotiska meddelandet. "DITT OPERATIVSYSTEM STÖDJER INTE DENNA UPPDATERING". Jag vet nu att det inte går på 64-bitars men varför i elden fick ja frågan överhuvudtaget??

Hade jag velat ha alla dessa problem å slit så hade ja skaffat en mac den e ju iallafall snabb ibland.

Phu, ja spårade visst ur där ett tag, beklagar. Finns det någon som kan hjälpa?  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade en som heter MaskinvaruID, antar att det är den:

PCIVEN_1002&DEV_4370&SUBSYS_3085103C&REV_01

PCIVEN_1002&DEV_4370&SUBSYS_3085103C

PCIVEN_1002&DEV_4370&CC_040100

PCIVEN_1002&DEV_4370&CC_0401

De här e helt klart överkurs för mig, jag är mycket tacksam för att du försöker hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...