ljacob Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Hej. Någon som kan hjälpa mig med ett problem. När jag klickar på den här datorn eller mina bilder eller min musik och kontrollpanelen händer det inget? Ikonerna på skrivbordet försvinner i ca 5 sek sen är skrivbordet tillbaks. Vad kan detta bero på???? Tacksam för svar/Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Städa först. Ta hem ccleaner. http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ Bocka ur yahoos toolbar när du installar. Ändra inga inställningar. Bare o städa med default-intsällningen. Spara backupp när du städar registret. Funkar utforskaren? Och så e tråden på fel ställe. (Ska va under xp ;D ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljacob Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 Nej utforskaren funkar inte.Städade registret och startade om men problemet är kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Hej ljacob! Har flyttat din tråd till forumskategorin Windows XP! MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljacob Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 Tack så mycket. Då är den på rätt ställe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Du kan reparera med cd:n. Om du har xp, i med skivan < starta om och tryck på valfri tangent när datorn startar. Välj installera < Sen efter licensen dyker upp, tryck F8 < välj reparera. Alla filer och drivers finns kvar, men uppdateringarna försvinner. Så raka vägen till windows-uppdate. Edit: Prova systemåterställning först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljacob Posted March 19, 2007 Author Share Posted March 19, 2007 Tack för din hjälp Landsfiskalen. Nu funkar det igen. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts