Gå till innehåll

"nytt" gfx kort ...vad köpa ???? radeon ett val ?


mathie1

Recommended Posts

Tjenna ...sitter med ett Geforce FX5600 nu med 128 mb ram. Vista ger det 3.0 i sitt poöng system, tänkte köpa mig ett bättre begagnat kort på tradera men vad ska jag köpa för att jag ska få mer prestanda ?? Fattar ju så klart att allt ovanför 5600 i geforce serien är bättre ... tex 6600 och uppåt .. men ALLA dessa radeon kort .... vart går gränsen så att säg när ett radeon e vassare än fx5600 ... är tex ett radeon 9800pro med 128 mb ram ett bättre o snabbare än fx5600 ?? eller vart går gränsen ?? har även sett att de har en X serie, exempelvis X300, X700 osv. vart går gränsen där ?? vill ju inte köpa ett kort som e sämre än det ja har !!! tacksam för alla svar !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack för länken, suttit o läst nu på morgonen och e jag inte fel ute så e ati 9800pro ett bra mkt bättre kort än mitt nuvarande ? dom e rätt brapris på begagnade .... och XT versionen är snäppet vassare, MEN skiljer det mkt om korten har 128 eller 256 mb ram ?????

sen hitta ja inte riktigt vart ati X700 placerar sig  ??? vet du hur det e prestandmässigt jämnfört me mitt o tex. 9800pro ???

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...