Gå till innehåll

Vista Ultimate + Bredbandsbolaget, nätverksproblem


bombastian

Recommended Posts

Tjoho!

Mitt började spontant fungera igår, fungerade inte när jag gick ifrån datorn, 4 timmar senare när jag gick förbi så fungerade. Vet i tusan om jag vågar stänga av maskinen nu... vet ju inte om det fungerar nästa gång man sätter igång maskinen.

Ha en trevlig påsk på er allihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho!

Mitt började spontant fungera igår, fungerade inte när jag gick ifrån datorn, 4 timmar senare när jag gick förbi så fungerade. Vet i tusan om jag vågar stänga av maskinen nu... vet ju inte om det fungerar nästa gång man sätter igång maskinen.

Ha en trevlig påsk på er allihopa.

För mig kommer det alltid igång om man väntar ett bra tag, sen funkar det perfekt tills nästa gång man ska ha igång datorn, riktigt skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig kommer det alltid igång om man väntar ett bra tag, sen funkar det perfekt tills nästa gång man ska ha igång datorn, riktigt skumt.

Så fungerar det för mig. Avstängd dator fungerar inte nätet på med en gång. Startar jag om eller väntar lite så brukar det komma igång efter ett litet tag. Rätt irriternande är det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Allvarligt, har det inte kommit en lösning ännu? Jag får fortsätta boota Xp och sen boota om igen för att få nät.

Har XAVI b222nånting tror jag det heter, modemet... Sen har jag en trådlös netgear router, men det löste ingenting för mig. Är det någon annan som har den konfigurationen som det fungerar för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se vad BBB har med erat problem att göra. Ser inte BBB något fel så ligger det en uppkoppling fram till modemet, dvs modemet har kontakt med världen, datorn har inte kontakt med modemet. Enklare eller svårare är det inte. Sen att det inte fungerar med vista men med XP kan bero på tonvis av saker, sitter själv på ett problem med vista om att den inte visar vissa hemsidor, beror nog  på routern.

har inte orkat läsa alla poster, ville bara ge några tips som kanske redan har presenterats:

-Koppla bort routern.

-Installera om drivrutinerna till nätverkskortet, kontrollera att dem är vista kompatibla.

-Inaktivera allt med säkerhet att göra, har ni norton securitycenter eller vad skiten heter, ta bort det från datorn, den kan blocka internetuppkopplingen även fast den är "inaktiverad".

-Om internet går ner efter en utloggning ur vista så tror jag det är någon bugg i vista som många lider av, har sett många trådar om det i forum.

-Tryck in TP'n om ni kör trådlöst, ingen felsökning har någonsin varit rättvis med trådlöst.

-Prova 2 TP's.

-Kontrollera dynamic / static ip så ni använder rätt och inaktivera ipv6, eftersom ni antagligen inte använder det för att vara kopplade direkt mot modemet.

-Var lite muntra, inga problem löses på sura läppar.

Lycka till, hoppas ni fick nån hjälp :D troligen inte men man kan ju alltid hoppas :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har också haft problem med Vista Vs BBB men efter många samtal kom jag till en riktigt bra tekniker som inte lösta problem idrekt uttan gjorde en felanmälan i alla fall. Han berättade även att det hade varit extra problem med några "plattformar". Vet dock inte riktigt vad det innebär.

Efter någon dag började mitt internet att fungera klockrent!! Efter ytterligare en vecka fick jag ett sms där det stod att problemet var åtgärdat. Med andra ord: Det är Bredbandsbolaget grejer som krånglar med MS Vista. Inget fel från Microsoft sida. Ligg på BBB och gör felänmälan.

Mvh

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...