joksi Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Tjena Har nu på två Vista datorer provat samma sak, och det verkar vara en bugg. Delar man ut en mapp som ligger i C:Users, alltså t.ex. documents eller något annat, så blir själva utdelningen Users mappen. Så hela den filstrukturen får man bläddra igenom för att komma ner till typ documents, lr pictures osv. Någon som upplevt samma sak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Jag har varit med om samma sak. Vet dock inte om det är en bugg eller inte. Om man gör utdelningen via "Datorhantering" så blir utdelningen rätt Gör man utdelningen genom att högerklicka på dokument eller någon annan katalog under användarenamn.. så delas c:users ut /Clas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joksi Posted March 27, 2007 Author Share Posted March 27, 2007 Japp, kom fram till det själv också igår när jag pulade... Man måste välja properties, och sharing.-fliken sen advanced sharing för att det verkligen ska bli den mappen man vill som delas ut. Det konstiga dock är att de mappar jag delar ut på detta viset, alltså via advanced sharing, kan inegn i nätverket komma åt. Det står Access Denied. Men om det handlar om en mapp nåpon annanstans på hårddisken, annan hårddisk lr partion, och man högerklickar och väljer share direkt, då ställs allt in me rättighter automatiskt och alla kan komma åt mappen. Jag har nämligen lösenordsskydd avstängt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts