Gå till innehåll

Microsoft Outlook 2007 - exportera mail samt adressbok


Recommended Posts

Japp, det går utmärkt! Gå till Start >Program > Tillbehör > Systemverktyg och starta "guiden överför filer och inställningar". Du sparar då ner mejl, dokument, filer osv som du genom att köra samma guiden på den andra datorn enkelt återställer. Säg till om du behöver mer assistans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, i såfall är det enklare. Gå till C:documents and settings<dittanvändarnamn>local settingsapplication dataMicrosoftOutlook. Filen outlook.pst innehåller allt som ligger under "Personal folders" i Outlook 2007, såsom kalender, kontakter och e-post. Det räcker alltså med att spara undan den filen!

För att vara säker på att allt kommer med kan du på en annan dator via Outlook öppna filen genom att gå till File > Open > Outlook data file (om du kör svensk version hittar du säkert rätt ändå :) ). Du ska då kunna se alla kontakter och e-postmeddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så om jag förstår dig rätt skall jag alltså sparaner filen outlook.pst på en skiva sen skal jag öpna filen på skivan i outllok och då få fram alla meddelanden och adrssbok mm.

Jag trodde det gick att exportera typ adressboken direkt från outlook och sen spara den på skiva och sen väla imporetra i outlook men detta verkar inte fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen och tusen tack för all din hjälp

ja jag menar adressboken i Microsoft Office 2007

Frågan är om det sparas ner i den tomma adressboken när man öppnar upp filen från skivan?

Har du testat ännu? Berätta exakt hur du går tillväga för att få fram adressboken så är du snäll, blir enklare att hjälpa då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...