Gå till innehåll

Installningar borta efter installation av drivrutiner


Anton

Recommended Posts

Hej.

Jag skulle installera drivrutiner till en Bluetooth USB Adapter som jag har fått. Jag gick in på Belkins hemsida och laddade ner drivrutiner till den adapter jag hade fått. Det var förmodligen fel, för det fungerade inte. Jag gjorde då en systemåterställning. Då jag startade datorn och loggade in så tog det lång tid. Då jag var inloggad så var en konstig version av Windows XP temat aktiverad. Hade ett Vista tema med Windowblinds forst. Inga program startades automatiskt, och jag hade ingen bakgrundsbild. Jag testade att göra om systemåterställningen, med samma resultat. Sen testade jag att starta Windowblinds, men den hade glömt bort registreringen och frågade efter någon dll-fil. Efter det märkte jag även att tangentbordslayoten var amerikansk. Jag försökte ändra till svenska, men då jag hade tryckt OK så var det amerikansk igen.

Är det någon som vet vad felet kan vara ??? Hoppas det går att fixa, det verkar vara rätt sa allvarligt.  :'( Jag har bifogat en bild på hur temat ser ut.

Tack pa forhand.

Edit Om jag gör någon inställning så glömmer datorn bort den på en gång. Till exempel om jag ska låsa upp aktivitetsfältet. Jag klickar bort Lås aktivitetsfältet men ingenting händer. Högerklickar jag igen så är bocken tillbaka. Listan över senast använda program är också borta. Men alla filer är kvar som vanligt.

Edit 2 Såg nu också att Autostart-mappen var nästan tom, det har väl delvis att göra med att inga program startades automatiskt. Det som var kvar heter hpoddt01.exe. Tror det har att göra med min skrivare fran hp.

Edit 3 Fixade de svenska bokstäverna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Det här börjar bli konstigare och konstigare... Nu upptäckte jag att alla dessa problem som jag skrev om bara gällde för min Windows-profil. Allt är som vanligt på alla andra profiler (skriver från en annan nu). Internet går även segt som sirap på min profil, men lika snabbt som vanligt på de andra...

En del inställningar går konstigt nog att välja på min, som att visa verktygsfältet snabbstart, eller att byta tema mellen Windows XP och Windows klassisk.

Är det bästa man kan göra kanske att bara göra en ny profil, kopiera alla filerna i min användarmapp till den nya och sedan ta bort den som krånglade?  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...