Gå till innehåll

Får bara in gratiskanalerna i Media Center


sexigasixten

Recommended Posts

Hej!

Hoppas att någon klarar att svara på detta, jag har försökt att få svar på flera olika ställen.

Jag har försökt att få min marksända digitalbox arbeta tillsammans med min pc med media center.

Jag har kopplat enligt följande: Från antenn till digitalbox(RF IN), från digitalbox(RF OUT) till PC (RF IN).Jag har sedan på alla olika sätt försökt att ställa in programmet för att jag ska kunna se betalkanalerna i mitt boxer abonnemang, men den vill bara visa gratiskanalerna, fast jag får upp betalkanalerna i programguiden när jag gör en sökning, men programmet vill inte visa någon bild.

Jag har både ett analogt och digitalt tv kort i datorn.

Behövs inte en kortläsare till datorn eller fungerar digitalboxen som kortläsare beroende på hur man kopplar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att Mediacenter frågar om man har dekoder kopplad till datorn när man går igenom konfigurationen.

Den frågar även om man har digital eller analog signal. Kabel eller antell osv...

Skulle tro att du måste koppla scart mellan dekoder och dator för att du ska få in kodade kanaler, men det är kanske beroende på vilken typ av dekoder du har.

Jag skulle nog göra ett försök att gå till inställningar i mce och köra "konfigurera tv-signal" en gång till.

Där kan du även fixa så att mce-fjärren byter kanal på dekodern.

Hoppas att detta kan vara till ngn hjälp.

/Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kontaktade supporten för den digitalbox jag har och fick följande svar:

Digitalboxen har en RF lågportsutgång vilket medför att när jag kopplar från den till datorn så får jag in bara gratiskanalerna för att signalen inte går över kortet, utan passerar den.

Kontentan av det blir att jag beställt ett nytt tv kort med kortläsare. Får se hur det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt ett nytt tv kort (FloppyDTV-T MCE för Boxer Intern Retail med CA modul) och installerat internt.

Fungerar perfekt. Nu är frågan om jag kan använda mitt tidigare tv kort som är ett dual (analogt/digitalt)

tillsammans med det nya och på det viset kunna spela in på en kanal och titta på en annan eller spela in på 2 kanaler samtidigt. Någon som vet hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...