Gå till innehåll

Användarnamn


Ludde1

Recommended Posts

Kan någon förklara vad som hänt? Användarnamn och lösenord till antivirusprogrammet har plötsligt blivit ogiltigt på min användare. Om man loggar in som annan användare är allt normalt. Det har liksom blivit lite irriterande att vara tvungen byta användare för att uppdatera antivirus. Det känns även lite onödigt att installera om Windows, med allt vad det innebär, för att komma till rätta med problemet. Har någon några förslag till åtgärd?

/Ludde1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det ändå vore så enkelt. Har provat både att reparera och att installera på nytt med samma resultat. när jag installerat på nytt har jag först avinstallerat och gjort omstart. Har även försökt att manuellt rensa i registret efter avinstalletion. Orsaken, tror jag, ligger någonstans i min användarkatalog. Men var?

/Ludde1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fullständiga rättigheter. Får nog bita i det sura äpplet och radera kontot. Men det brukar betyda flera dagars arbete innan man åter har allt som vill, när man gör dylika åtgärder.

/Ludde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vilket AV kör Du med?

Kanske en bugg och Du bör kontakta/fråga dem.

Kanske ngt som hänger samman med MS extra-patch i april som skapar problem?

Så vitt jag vet har MS ännu inte släppt ngn fullständig korrigering.

Har själv tidigare haft  konstigheter och problem med mitt AV under åren men efter kontakt har det löst sig.

Bör finnas en lösning till Ditt problem innan Du kör en ominstallation.

Har sett att Fiskalen är med i tråden och min fråga är om det finns någon risk att Du har fått in ngt bus?

Kanske en HJT-logga mm kan ge vidare info?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...