Gå till innehåll

Internet i Vista


Caniz

Recommended Posts

Hej! Är helst sprillans ny här och anledningen att jag söker mig hit är att jag har fått problem med internet sedan jag för 1 timme sedan installerade vista på min dator. Datorn är en bra maskin med allting som behövs. Men internet fungerar inte som det ska... Jag kan inte gå till googgle.com till exempel. Jag kan inte installera Java eller flashplayer m.m. Vissa sidor funkar (uppenbarligen eftersom jag kom hit), men vissa funkar inte... Går inte att köra windows update heller. Den säger att jag har ett problem med internetuppkopplingen som inte går att lösa automatiskt. Och så kommer där en felkod men man kan inte gå vidare på något sätt...

Jag connectar till internet via en router och vi har för närvarande 4 datorer inkopplade på nätverket. Har inte haft detta problem tidigare och ingen annan har det heller här hemma...

Tacksam för svar!

//Caniz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har telia som leverantör och en D-link router... Men telia tar ju flera hundra år på sig att svara... Vad kan man göra år routern då...? Köpa ny? Kommer inte in i routern härifrån min dator heller...

//Caniz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har anslutning till routern måste du ju komma åt den? Annars får du nollställa den, och när det är gjort uppgradera firmware för den.

Annars kan du (via D-link-routern på fliken "Status") ta reda på vad Telia använder för DNS:er och testa att stoppa in de för nätverksanslutningen på en klient. För att lösa problemet permanent bör du uppgradera firmware först, för att se om det löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver in 192.168.0.1 i internet explorer och det har alltid funkat innan och min "stadard-gateway" är just 192.168.0.1, Men det står bara att den inte är tillgänglig... Går inte från min brorsas dator heller och han kör xp... Firmware... Vad är det och hur får jag in det i routern? Och vart får jag det ifrån?

Tack så mycket för hjälpen än så länge!

//Caniz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ladda ner filen ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/d...di804_205b2.zip och packa upp den. Surfa sedan in på D-Link-routern och leta under Tools-menyn, där någonstans finns det en flik Firmware där du kan ladda upp filen. OBS! Du måste vara ansluten med kabel när du uppgraderar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt... Det end jag hittar som verkar kunna vara rätt det är "Configuration restore" Men det funkar inte att ladda filen dit, då står det bara "FAIL!"

Kanske är dags för en ny router i alla fall...? ;P

//Caniz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...