g6-400 Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 har en lexmark multiskrivare x5470 och när jag scannar text så blir det helt galet för alla å ä ö ändras , är det skrivaren det är fel på eller är det nån inställning i datorn som är fel ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Det innebär antagligen att programmet inte har stöd för svenska tecken, eller att du måste konfigurera det. Vad är det för program du använder för att skanna in text? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Hej g6-400! Har själv en Lexmark multiskrivare men version X2250. Vet inte om det är samma program till din som till min då det gäller redigera text i ett scannat dokument (OCR). Det programmet jag har till min heter ABBY FineReader 5.0 Print Plus. Om du har så är troligen versionsnumret ett annat men det skall inte spela någon roll. Gå till Start => Alla Program => leta upp programmet ABBY FineReader 5.0 Print Plus => öppna programmet => klicka på Language i verktygsmenyn => välj Svenska => stäng ner programmet. Gör nu ett försök med att scanna ett textdokument som innehåller å ä ö => välj sedan att redigera texten i det scannade dokumentet osv.. (om det nu är så du går tillväga). MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g6-400 Posted April 21, 2007 Author Share Posted April 21, 2007 det stämde, jag har ABBYY vers 6 och den var inställd på engelska så nu fungerar det, tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 Hej g6-400! Varsegod! Underbart härligt att höra att det äntligen fungerar som det skall MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts