keNcII Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Hej en kompis till mig har en dator som allt står på engelska och jag undrar hur jag kan fixa så att det blir på svenska istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Om det rör sig om Windows XP så blir det till att skaffa en svensk version. Det finns visserligen språkpaket för XP Pro men dessa är bara tillgängliga för vissa avtalskunder. Om din vän däremot kör Vista Ultimate så kan du tanka hem det svenska språkpaketet från Windows Update! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keNcII Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Hej Han berättade för mig att han hade svenska innan men efter han hade ominstallerat datorn så blev det helt plötsligt engelska :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Det låter lite skumt, har du möjlighet att kolla upp lite detaljer som vilken version av Windows det gäller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keNcII Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Hej han har Microsoft Window XP MediaCenter Edition Version2002 Service Pack 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Aha, det förklarar ett och annat! Windows XP Media Center edition är trots att det säljs som svensk version egentligen ett engelskt Windows fast med svenskt språkpaket. Om han har återställt sin dator från återställningsskivor så kan det hända att språkstödet inte finns med på dessa skivor, eller också är det bara inte aktiverat efter återällningen. Gå till Kontrollpanelen och där ska det finnas en kategori som heter Regional and Language settings, kolla där om det under fliken "Languages" går att välja "svenska" i en rullgardinsmeny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keNcII Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 hej Tyvärr så kvarstår problemet han snackade om att han inte hade aktiverat windows. Och han sa att han bytte till svenska men inget hände :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts