Gå till innehåll

Osäkert av minnen.


Gäst Stalke

Recommended Posts

Gäst Stalke

Hej,

Har börjat tänka på att mer minne skulle vara okej, iallafall 1 GB. Dock undrar jag nu vad är det för minne jag ska köpa? E det bara att gå till närmaste datorbutik och köpa? Vad är det för typ minne jag behöver?

Skulle vara snällt om ni svarade på dessa frågor.

Min moderkort är av typen Shuttle MV43. Jag har hittat en sida http://www.memoryx.net/shmvmosme1.html

där står att min moderkort kan klara upp till 2 GB. Och vart kan jag få tag på dessa minnen som listades på sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Gurkjuice

På sidan står det att du ska ha DDR-minnen.

DDR-minnen kan man hitta över allt och bara du har platser lediga ska det inte vara några problem.

Det finns även en hastghet på minnena, t.ex 400 MHz.

Om du köper ett snabbare minne än det som sitter i sänks hastigheten på dem nya minnena till det långsammaste i datorn, så antingen köper du helt nya och tar bort det gamla eller bara fyller på med samma hastighet. (eller om det är billigare med högre hastighet)

Köpte själv ett 1 gig-minne och jag var lite nervös att det inte skulle fungera, men det var inte så svårt som jag trodde.

Alla DDR minnen har ett visst antal "pinnar" som man stoppar ner i moderkortet, så det är bara rätt minnen som passar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...