ekenberg Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Hej jag har en Fujitsu siemens amilo m4438 med följande prestanda: och det laggar i vista. 2ghz (ej dual core) 2048 mb ram ddr2 667mhz 80gb hd 5200rpm 256mb dedikerat grafikkort. Jag tycker att det borde räcka men vill ha det undersökt av er. Får 6 i totalt betyg. Musen hackar och musik, filmer hackar. jag har home premium. Vista i övrigt är snabbt, alltså alla andra program, mappar startar blixtsnabbt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maoff1 Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Provat att söka efter nya drivrutiner för ljud och bild? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ekenberg Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 Det finns knappt att hitta till min dator då den inte är gjord för vista från början. Det är en bärbar så att hitta drivrutiner är svårt till nått annat än xp home. Men du tror att felet ligger i dom tidiga drivrutinerna som jag hittade till min laptop? Får leta igen då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ekenberg Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 jag hämtade forceware9735 som det stod va för laptop och mitt grafikkort va med där. fungerar forceware? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Kollat efter drivrutiner på Windows Update? Du kan alltid installera de senaste Nvidia-drivrutinerna genom att följa guiden på http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...4&Itemid=96, det brode kunna förbättra situationen. För att fixa nya ljuddrivare skulle jag behöva veta maskinvaruid, hittas i Enhetshanteraren under Egenskaper > Detaljer för ljkudkortet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ekenberg Posted May 19, 2007 Author Share Posted May 19, 2007 och tack, ska prova det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts