Gå till innehåll

Problem med XP-installation på Vista!


computercamplove

Recommended Posts

Tjena!

Hade istallerat Windows Vista på min dator, men hade ingen product key, så efter 30 dagar eller något sånt så slutade Vista att fungera och krävde en product key. Eftersom jag inte hade en sådan så var jag tvungen att installera Windows XP istället, och bootade med cd:n. Under installationen valde jag att behålla mina filer på datorn, och eftersom jag inte ville ta bort mina dokument där jag hade många viktiga filer, så valde jag att installera XP på en annan mapp än själva WINDOWS-mappen där Vista redan låg såklart. Mappen där jag installerade windows xp döpte jag till WINDOWS2. Installationen gick bra, men när datorn sedan hade startats om automatiskt så fastnande jag på en rutan där det står massa systeminstaällningar och längst ner: "Tryck valfri tangent för att boota från cd:n" eller något liknande. När jag tryckte på "valfri tangent" så kom jag inte vidare, ingenting hände. Jag startade om datorn manuellt och prövade allting igen, men samma sak hände.

Vad ska jag göra? Väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...