ZtefaN Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 hej! efter att jag öppnat datorn för att kolla vad jag hade för ram-minne så startar inte datorn. Eller den går igång liksom men sen händer inget mer...helt svart på skärmen. Nån som har ngt förslag på vad jag ska göra? tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stalke Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Ibland så kan man ha missat en liten detalj. Checka en gång till, skärmen ska anslutas till grafikkortets utagg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZtefaN Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 grafikkortet sitter precis under ram minnet så det satt lite bökigt till, kan jag ha skadat det på nåt vis? Så vitt jag kan se sitter allt på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stalke Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 grafikkortet sitter precis under ram minnet så det satt lite bökigt till, kan jag ha skadat det på nåt vis? Så vitt jag kan se sitter allt på plats Hm, okej. Kan vara så när du kollade minnet så gick grafikkortet ut. Det du kan göra är att checka att grafikkortet sitter som det ska. Försök att trycka ner det tills det tar stop. Sedan så ansluter du skärmen till grafikkortet skärmutagg. Och då bör det fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZtefaN Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 nej det händer ingenting när jag trycker på grafikkortet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istivista Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Hör du något ljudsignal vid starten, piper det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus molin Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Det kan vara så att du inte har tryckt ner "minnet" riktigt? Kanske har satt den åt fel håll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZtefaN Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 nej jag tror det sitter rätt... Ja det har pipit i den, fast inte varje gång jag startat den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZtefaN Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 Fick igång den nu, det var trots allt ram-minnet som inte satt riktigt. Tack för svaren! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts