Gå till innehåll

Spela upp film på TV:n


OckeJ

Recommended Posts

Hallo!

Nån som vill hjälpa en stackars Vista-newbie med att koppla in datorn till TV:n?

Jag har kopplat in med s-video, och skrivbordet visas på TV:n så kopplingen funkar.

Så långt allt gott...

... men hur gör jag för att spela upp en film jag har på hårddisken?

I WinXP fanns ju alternativet "Spela upp på min TV" om man högerklickade på en film. Nåt sånt alternativ hittar inte jag?

Help, please...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bilden bara blir svart när du spelar filem n i exempelvis Media Player eller VLC så måste du ställa om så att TV:n är Primary eller Primär display, detta gör du antingen i Nvidia Control panel eller i ATI Control Center,

Grejen är att det inte händer nåt alls... Bilden blir inte ens svart, det är bara desktop som syns hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering:

Mailade Nvidia som meddelade mig att enda sättet att spela upp film på TV:n är genom att klona skärmen... Hade ju helst velat köra med Dual View så att man kan jobba på datorn samtidig, men det funkar inte i Vista, enligt dem.

Är inte det lite dåligt?

Jaja, så är läget iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

vad är det frågan om? jag kör vista och har inte geforce kort. kör dual view och ser bara skrivbordet hela tiden. när jag vill se film drar jag bara videofönstret till tvn. alltså flyttar programmet som visar filmen från min primära skärm till tvn. trycker på full screen knappen och allt är lugnt. :) samtidigt som jag kan köra annat med min primära skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...