Gå till innehåll

Problem med laptop, windows media center!


Magnus molin

Recommended Posts

Hejsan,

Just nu sitter jag på en laptop som verkar ha allvarliga problem när det gäller Windows!

1: Windows Live messenger fungerar inte, det kommer upp "skicka felrapport".

2: jag kan inte titta på någon som helst film eller videoklipp på datorn, jag hör bara ljudet från filmen.

3:VLC player fungerar inte överhuvudtaget, det kommer "skicka felrapport" där också.

kan detta bero på nått anti-virus som skyddar datorn? På denna datorn är Norton Anti-Virus installerat!

Eller kan det vara nått annat?

Tackar för svar // Mange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediacenter vettu, vet inte om de funkar med samma städning som i xp?

Tycker det låter som ett driverproblem. Vilket märke e de på datorn? Prova med datorns hemsida, om det går att uppdatera.

Och så e de norton. Har ingen aning om hur de funkar. Har bara läst i forumet och de verkar va skräp. Bruka rekomenderas att man slänger de. Föresten e de nortons brandvägg oxå?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediacenter vettu, vet inte om de funkar med samma städning som i xp?

Tycker det låter som ett driverproblem. Vilket märke e de på datorn? Prova med datorns hemsida, om det går att uppdatera.

Och så e de norton. Har ingen aning om hur de funkar. Har bara läst i forumet och de verkar va skräp. Bruka rekomenderas att man slänger de. Föresten e de nortons brandvägg oxå?

:)

Ja Norton har brandvägg också! Det är en Packard Bell! man kan ju inte ens stänga av det :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger clicka på Den här dartorn

Egenskaper

Maskinvara

Enhetshanteraren

är det utropstecken framför, då fungera det inte som det skall

eller prov med systemårterställning

Start

Program

Tillbehör

Systemverktyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att de finns nått här. http://support.packardbell.com/se/

Men mediacenter på en laptop? Viste inte att de fanns. Ser du va ja kan om mediacenter.  :D Eller har du fixat de själv?  ;D

Som vanligt då, när man städar. Släng sånt som inte funkar. Bara o hämta nytt sen. CCleaner borde gå va? http://filehippo.com/download_ccleaner/ och så kolla på alltomxp:s framsida, secunia. Så man blir av med de värsta, till o börja med.

Föresten har du teman o sånnt, eller något annat program som ställer till det?

Så får vi hoppas nån som e bra på norton läser detta.  ;)

:)

(work hann före, men ja postar ändå)

ang. drivrar. De är inte säkert att man ser nått fel i enhetshanteraren, för de kan va en gammal driver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men mediacenter på en laptop? Viste inte att de fanns. Ser du va ja kan om mediacenter.  :D Eller har du fixat de själv?

Nej det var förinstallerat på datorn när dom köpte den, men skulle det funka bra att formatera om hela datorn och istället installera Windows Xp Professional? Det är vell inga problem? :)

Jag vågar inte riktigt göra så hemskt mycket på datorn, eftersom den inte är min  ::) Rädd att jag ska förstöra den ännu mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar inte riktigt göra så hemskt mycket på datorn, eftersom den inte är min  Rullande ögon (ironi) Rädd att jag ska förstöra den ännu mer!

Är inte xp pro så mycket då? ha ha  ;D Måste väl va mycket enklare att låta datorn va standard, med mediacenter?

Har du städat nått då? Vad har hänt? Har du provat uppdatera hos packard bell?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...