Gå till innehåll

Seeeeg uppstart


Manneman

Recommended Posts

Har en ganska ny installation av Vista på en av mina datorer. Samma dator fick ominstalleras härom dagen då MS fick för sig att det var ett olagligt exemplar... efter ett antal samtal fick jag ny nyckel av MS och allt gick bra.

Nu har det gått några dagar och allt funkar fint... tills inatt. När jag skulle stänga av datorn, slocknade allt som det ska, men datorn stannade inte... Jag tvingade av datorn med ett tryck på Powerknappen. För att vara på den säkra sidan så startade jag upp burken igen och den bootar som den ska. Men efter den lilla stapeln med Microsoft Windows så slöar den till sig ordentligt.... Det tar säkert 3 minuter innan Windows Orb kommer upp och sen inloggningen...

Någon som vet vad jag ska felsöka? Har skummat igenom msconfig, men där ser allt ok ut. Har endast Vista på denna datorn och inga andra operativsystem. Hårddisken är fullt fungerande och inga andra symtom är märkbara.

Finns det något jag kan göra?

Mange

Edit: Hittad en annan tråd och har kollat upp hurvida det kan bero på nätverkskort, men det är inte det som felar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...