t30 Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Hej jag har under månader stört mig på att när man visar bilder i vista så blir bilderna gula. Är det en bugg eller finns det nånting man kan göra? Har bifogat en fil för att visa ett exempel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Felet med den felfärgade ramen, men även felfärgade foton i just Fotogalleriet, beror på Vistas färghantering. Gå in i Bilskärmasinställningar under fliken Färghantering och ta bort de profiler som skapats av bl a nVidia, adobe eller liknande. Starta om datorn och det är som vanligt igen... Skum bugg som jag har löst med hjälp av Microsoft... eftersom färgskiftningarna inte kom i något annat bildvisningsprogram, så tog det lite klurande att fatta vad som var fel... // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
t30 Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Tack ;D det va min bildskärm som hade skapat profilen. men nu är det bra igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts