Gå till innehåll

Vista?


haradsbo

Recommended Posts

Gäst Fluorescent79

Så länge du har tillräckligt med minne och helst en hårddisk som snurrar tillräckligt fort så går vista oftast jättebra.

Anledningen till att jag motiverar hårddisksnurr är att nya sökmotorn som indexerar filer kommer snurra ganska mycket. När du sedan petar dit en virusscanner, så kommer man märka att det går långsamt om disken inte hinner med. Men har du bara en tillräckligt snabb disk så kommer det inte märkas.

Sen har jag roat mig med att spela spel på vista också. Går jättefint. Både gamla DX9- och nyare DX10spel.

Den enda alvarliga buggen jag stött på är att mitt ljudkort försvann i samband med någon uppdatering. Skrevs ganska mycket om detta i tidningar. Men ljudkortet kom tillbaka efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en del småproblem med Vista ännu och vissa saker är inte lika optimerade som i XP, men oftast fungerar det tillfredsställande. Microsoft släpper också uppdateringar som förbättrar och snabbar upp Vista och Service Pack 1 som släpps om några månader kommer att innehålla samtliga uppdateringar som gör Vista buggfritt och prestandamässigt optimerat och det kan finnas en poäng med att vänta tills dess med att köra Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...