Gå till innehåll

Problem med USB mus MS Habo


tkm

Recommended Posts

Hej jag har uppdaterat bios och köpt till mer minne, 2-Gig till totalt 4-Gig nu.

När jag startar om datorn så låser den sig vid Bios loggan, när jag drar ut USB kabeln till MS HABO musen så rullar allt igång.Får nu mer köra med ytterligare mus i ps2 kontakten.

När sedan vistan startat så pluggar jag in musen i usb kontakten och allt funkar igen.

Vad kan jag göra för att det ska funka som det gjorde innan, jag har kollat alla inställningar installerat om drivers och firmware till musen  ???.

Min PC konfig ser ni här under, Stenis du brukar veta eller kanske microsoft har någon fix för min PC  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också varit med att vissa USB-enheter låst datorn vid BIOS-skärmen, bland annat USB-minnen och en skanner. Detta har dock varit vid enstaka tillfällen och jag tyvärr inte förklara det. Eftersom det är innan Windows kommer igång finns det inget Microsoft kan göra utan du får sätta tin tillit till att Asus fixar problemet i en BIOS-uppdatering; Detta är senaste versionen: http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...%20SLI/1201.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack "Stenis" för din support ;)

Jag har installerat BIOS 0703 (jag har ASUS P5N-E SLI moderkort)och kollat i Asus forumet. Kunde se att det var flera som fått problem med USB möss och även USB tangentbord vid uppstart, ( mitt usb tangentbord eller något annat usb tillbehör har jag ej problem med), efter bios uppdateringen

det som jag kunde konstatera var att en person rekomenderade följande:

"Disable the USB legacy in the bios" för att få det att funka ???

Om jag gör det så fungerar väll inga usb grejer eller  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...