proxi Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Köpte ett uppgraderingspaket+ nytt nättagg.,Satte i allt.Ringde supporten och dom bad mig göra en "recovery".Nu får jag upp detta felmeddelande"your system has detected a configutation error,please report this error to customer care using the phone number foung in the warranty and support guidethat came with your pc.Unless corrected,this error will preventyour pc from operating properly.Turn off your pc blabla.."(code purple) Vad göra? Datorn är en hp modell a1319.se. Quote
waxinator Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Det verkar inte som någon här har någon aning om vad du skall göra... Antagligen dags att kontakta Supporten igen... !?! Kolla in länken: http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-...n-error-hp.html eftersom de haft samma problem... Tydligen ett hopkok av Hp för att se till att ingenting förändras på "deras" datorer... HP kollar tydligen i BIOS om hårdvaran förändrats... Kontentan av länken ovan är att öppna och redigera filen: C:hpbinConfigCheckcfgchk.bat och ta bort raden: "python c:hpbinConfigCheckrun.py" "The cfgchk.bat is on the D drive. The D drive is a fat32 partition, sometimes hidden, sometimes not that holds all of the restore data for HP and compaq computers." Prova eller stäm HP inför domstol för deras egenmäktiga förfarande... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.