Gå till innehåll

Nätverksproblem


Benno

Recommended Posts

Hej. När jag startade datorn idag upptäckte jag att min trådbundna nätverksanslutning inte fungerade. Jag får alltså ingen anslutning alls, varken lokalt eller till internet. Det har aldrig inträffat tidigare. Det är inget fel på nätverkskortet eftersom det fungerar som vanligt i XP på samma dator.

Det första jag försökte var att inaktivera ljudkortet. Av någon anledning låste sig då Vista och jag var tvungen att starta om. Därefter laddade jag hem senaste drivrutinerna för ljudkortet från Nvidia. Vid installationen låste sig Vista återigen på samma sätt som tidigare. På något sätt verkar det som om Vista låser sig så fort jag försöker röra ljudkortet.

Jag vet att det har varit vissa problem med nätverk i Vista men jag har aldrig läst om något liknande. Tacksam om någon vet hur jag kan råda bot på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fick samma problem som du har så skulle jag prova återställa systemet till ett tidigare datum och först när de är klart försökt uppdatera alla viktiga drivrutiner. Se till att du endast installerar drivrutiner som har signerats av Microsoft. Kanske inte hjälper men värt ett försök i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...