Benno Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Hej. När jag startade datorn idag upptäckte jag att min trådbundna nätverksanslutning inte fungerade. Jag får alltså ingen anslutning alls, varken lokalt eller till internet. Det har aldrig inträffat tidigare. Det är inget fel på nätverkskortet eftersom det fungerar som vanligt i XP på samma dator. Det första jag försökte var att inaktivera ljudkortet. Av någon anledning låste sig då Vista och jag var tvungen att starta om. Därefter laddade jag hem senaste drivrutinerna för ljudkortet från Nvidia. Vid installationen låste sig Vista återigen på samma sätt som tidigare. På något sätt verkar det som om Vista låser sig så fort jag försöker röra ljudkortet. Jag vet att det har varit vissa problem med nätverk i Vista men jag har aldrig läst om något liknande. Tacksam om någon vet hur jag kan råda bot på problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radx Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Om jag fick samma problem som du har så skulle jag prova återställa systemet till ett tidigare datum och först när de är klart försökt uppdatera alla viktiga drivrutiner. Se till att du endast installerar drivrutiner som har signerats av Microsoft. Kanske inte hjälper men värt ett försök i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benno Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 Problemet löste sig åtminstone tillfälligt några timmar senare när jag startade om datorn. Blir spännande att se om det återkommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts