Jump to content

HP uppgrade m7675.sc

grinders

Recommended Posts

Hej!

Inte för länge sen fick jag en skiva med uppgradering till Windows Vista Home Premium.Skivan fick jag av Moduslink som skickade gratis uppgraderingar till de som köpt dator mellan 31 oktober 2006-15 mars 2007.Problemet är att när jag uppgraderar till Vista får jag en drivrutin instellerad automastisk från ATI som försämrar bildkvalité totalt,färgerna och allt blir sämre.Jag vet att den uppdateringen från ATI heter ATI Unified -grafikdrivrutiner som löser problemet med att fortsätta från standby läge när systemet är direkt ansluten till TV.På Windows XP är det frivillg uppdatering med på Vista istalleras det automatisk :( Vad skall jag göra?finns det nån lösning att bilden inte försämras ?Tack på förhand

Det är frivilligt även i Vista...  <Kontrollpanelen> - <Windows Update>

Här har du inställningarna för hur du själv vill hantera uppdateringarna.

När du väl får info om uppdateringar så kan du som vanligt välja att uppdatera manuellt

och där välja bort uppdateringar genom att högerklicka på oönskad uppdatering och välja "Dölj uppdateringen". I efterhand kan du sedan "Återställa dålda uppdateringar".

Jag har till exempel döljt alla ointressanta språkpaket i Vista, så man ser när nya intressanta uppdateringar finns.

Den uppdatering är på skivan :( Skivan heter HP uppgrade assistant och efter att Vista installeras klart kräver dator HP assistant för att slutföra installationen och då installeras alla uppdateringar utan att ens fråga mig om jag vill eller ej ...

Aj då ! Är det så illa...

Ja jag har läst om många konstiga egenheter som HP sysslar med för att hålla koll på 'sina' datorer här ute...

Där finns uppdateringar hos HP som du kan lägga till efter att installationen slutförts.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...p;swEnvOID=2095

Oavsett att man väljer Engelska/USA så blir det på tyska... men det är ändå läsbart.

Treiber - Grafiken... Download...