Gå till innehåll

Hårddiskproblem på HP Pavilion


Recommended Posts

Hej!

Min väninna har en stationär HP Pavilion av 400-serie, exakt versions nummer är inte känd. Hårddisken är Maxtor och är bara på 40 GB, varav HP har partitionerat ca 10 % till D-disk. Datorn är under tre år gammal.

Hon hade inte kommit ut på Internet med den i ca ett år, så jag formaterade om hårddisken åt henne.

Nu kommer man vilket fall ut.

Men nya problem dök upp i form av D-disken som verkar vara full, det går inte ta in ens uppdateringar, dom vill gå automatiskt till den disken, samt alla program som installeras. De flesta av programmen kan man ju ändra att de går till C-disken som de ska. Jag har ingen aning om detta problem var redan innan, det vet inte hon heller, eller gick något snett med formateringen.

Jag gjorde standart återställningen, vilken var rekommenderat. Det som förvånade mig var att man kunde inte aktivera Windows!

Nu ber jag om hjälp av er som har erfarenhet av Hewlett-Packard och dess konstiga problem. Jag själv har aldrig tidigare haft med HP-datorer att göra.

Vad kan jag göra åt problemet, eller är det bara att formatera om igen och hoppas på bästa.

Häls Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack work  :)!

Ska testa det när jag åker nästa gång till henne, har nästan två timmars resväg.

Hon har tappat bort handboken också, men har länken till en handbok, får försöka hitta mer exakta uppgifter där.

Häls Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...