Gå till innehåll

Nero 7 ultra edition Problem Alla låtar ligger inte i ordning


Master_812

Recommended Posts

Tjosan Har ett problem ska bränna in några Mp3 låtar på en skiva dom är nummrerade från 1 till 24 i mappen ligger dom som dom ska men när jag ska bränna så ligger dom inte i nummer ordning och jag kan inte få dom som ja vill heller hur mycke ja trycker å har mig har en stereo som klarar av att spela mp3 gör jag om dom till vave så blir de för stort att bränna in på 700mb skiva så har nån nått tips på hur jag ska göra för att de ska funka ska jag döpa om filerna eller hur  ska jag göra ??? Tacksam för svar /Master_812  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de vet jag men har också en 90min skiva som tar 800mb man kan inte bränna på annat sätt så att alla låtar får plats? mena från 165mb till över 1gb är väll lite väl mycket har ju brännt in mp3 låtar förr har en som tex som de finns 181 st på så varför kan inte 24st låtar få plats på en 800mb skiva hmm kan de va för att ja har en dvd brännare?? kan de spela in??? tro :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Audio-CD jag har bränt bruka ligga på omkring 20 låtar sedan är det fullt

blir det för mycket så plockar jag bort dom låter som jag inte vill ha

när du rippar så vet inte jag hur mycket bithastigheten påverker på storleken

eller när man bränner som mp3 för jag bränner alltid i AUDIO-CD för att kunna spela upp i alla CD-SPELARE

annars kan bara spela upp i en spelare som klara mp3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men vill ju som sagt ha alla på en skiva eftersom detta funkat förr då har brännt på en vanlig cd-rom brännare som data cd men gör ja de så kommer låt nummer 10 efter låt ett och man kan inte flytta dom heller så nått förslag på hur man ska få de å funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men vill ju som sagt ha alla på en skiva eftersom detta funkat förr då har brännt på en vanlig cd-rom brännare som data cd men gör ja de så kommer låt nummer 10 efter låt ett och man kan inte flytta dom heller så nått förslag på hur man ska få de å funka.

Byt namn till

01 namn.mp3

02 namn.mp3

03 namn.mp3 o.s.v. då hamnar dom rätt

måste skriva i två tal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du då rippat från en dvd till mp3 låtar alltså ljuden från dvd skivan till mp3 filer och fått dom att ligga i nummer ordning?? tex 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 osv?? efter du brännt in dom på en cd? å sedan kunnat spela dom på stereo/cd spelare i nummer ordning?  När jag gör detta så ligger dom inte i nummer ordning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men vill ju som sagt ha alla på en skiva eftersom detta funkat förr då har brännt på en vanlig cd-rom brännare som data cd men gör ja de så kommer låt nummer 10 efter låt ett och man kan inte flytta dom heller så nått förslag på hur man ska få de å funka.

Byt namn till

01 namn.mp3

02 namn.mp3

03 namn.mp3 o.s.v. då hamnar dom rätt

måste skriva i två tal

Man får prova sig fram.

Börja på A, osv BCDEFGH01234567

Eller som work skriver, flera siffror. Min dvd brukar funka bra med

000 film/musik 1

001 film/musik 2

002 film/musik 3

osv...

:) 

Jag skriver alltid med två tal eller tre tal framför annars blir det huller än buller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De brukar bli rätt när man kopierar en cd.

Men om de inte står nått i egenskaper blir de ju så, som du ser själv. 1 11 12... 2 20 21 eller nått sånt

Du kan öppna egenskaper för varje fil och skriva in låtnummret där också.

:)

Har gjort detta nu men de blir samma sak  ni ser ju själv här på bilden hurde  ser ut jag markerar alla låtar flyttar ner dom till där pilen är men dom hamnar inte som som ska och de går inte att flytta dom heller som man vill ha dom...  cdek3.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De brukar bli rätt när man kopierar en cd.

Men om de inte står nått i egenskaper blir de ju så, som du ser själv. 1 11 12... 2 20 21 eller nått sånt

Du kan öppna egenskaper för varje fil och skriva in låtnummret där också.

:)

Har gjort detta nu men de blir samma sak  ni ser ju själv här på bilden hurde  ser ut jag markerar alla låtar flyttar ner dom till där pilen är men dom hamnar inte som som ska och de går inte att flytta dom heller som man vill ha dom...  cdek3.th.jpg

Du har blandat hop två tal och tre tal

när skriver får du välja att skriva två tal eller tre tal INTE båda talen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De brukar bli rätt när man kopierar en cd.

Men om de inte står nått i egenskaper blir de ju så, som du ser själv. 1 11 12... 2 20 21 eller nått sånt

Du kan öppna egenskaper för varje fil och skriva in låtnummret där också.

:)

Har gjort detta nu men de blir samma sak  ni ser ju själv här på bilden hurde  ser ut jag markerar alla låtar flyttar ner dom till där pilen är men dom hamnar inte som som ska och de går inte att flytta dom heller som man vill ha dom...  cdek3.th.jpg

Du har blandat hop två tal och tre tal

när skriver får du välja att skriva två tal eller tre tal INTE båda talen

Så om ja fatta rätt nu så menar du alltså att de ska stå typ 001 002 003 004 005 osv?? :) men när ja kommer till till typ låt 10 11 12 ska de stå 010 012 013 014 eller har jag fattat fel??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...