hez Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 jag har datorn kopplad till skärm och tv, förut har jag använt ati kort och då hade man en funktion som gjorde att när man spelade upp video i litet fönster på datorskärmen så blev det helskärm på tv (klonat läge) nu har jag bytt till nvidia kort och ända sättet att få helskärm är att köra på delad skärm, lägga över video fönstret på tv skärmen och förstora, vet att helskärms läge som jag hade med ati kortet även funnits på nvidia kort tidigare, men eftersom microsoft har fått sin vilja igenom så har nvidia blivit tvugna att ta bort den funktionen är det någon som vet nått program som gör att man kan få tillbaka den funktionen? saknar den mycket, grafikkort jag använder är geforce 8600gts, så det går inte att använda äldre drivrutiner där den funktinen fanns kvar har även problem att jag får svart runt bilden på tvn, tvn autousterar hyffsat men det är fortfarande lite svart på sidorna, det uppe och nere försvinner och funktonen att dra ut/flytta på bilden är också borttagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts