Gå till innehåll

Helskärm på tv


hez

Recommended Posts

jag har datorn kopplad till skärm och tv, förut har jag använt ati kort och då hade man en funktion som gjorde att när man spelade upp video i litet fönster på datorskärmen så blev det helskärm på tv (klonat läge)

nu har jag bytt till nvidia kort och ända sättet att få helskärm är att köra på delad skärm, lägga över video fönstret på tv skärmen och förstora, vet att helskärms läge som jag hade med ati kortet även funnits på nvidia kort tidigare, men eftersom microsoft har fått sin vilja igenom så har nvidia blivit tvugna att ta bort den funktionen

är det någon som vet nått program som gör att man kan få tillbaka den funktionen? saknar den mycket, grafikkort jag använder är geforce 8600gts, så det går inte att använda äldre drivrutiner där den funktinen fanns kvar

har även problem att jag får svart runt bilden på tvn, tvn autousterar hyffsat men det är fortfarande lite svart på sidorna, det uppe och nere försvinner och funktonen att dra ut/flytta på bilden är också borttagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...