Gå till innehåll

Tangentbordet!


Samm

Recommended Posts

Tjaba.

Jag har ett mycket irriterande problem som jag inte kan lösa.

Mitt tangentbord är lite konstigt.

När jag startar upp datorn (och detta händer bara ibland), så fungerar inte tangentbordet. Det är inget fel på utaget eller tangetbordet.

Det jag gör; jag har två möjligheter, antigen startar jag om datorn så funkar tangentbordet igen.

ELLER, lägger datorn på vänteläge och sekunden efter trycker valfri tangentknapp, datorn startar upp och allt fungerar som det ska.

Detta är väldigt irriterande speciellt när man ska gå in på datorn och göra något snabbt, måste nästan alltid lägga datorn i vänteläge för att tangentbordet ska fungera.

någon som haft samma problem? eller har någon lösning?

Tack i förhand.

Mvh samm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kollat enhetshanteraren, ingen gul triangel.

Detta är något självklart jag kollar efter när jag får sånt problem, jag har försökt med allt.

Men det verkar inte fungera.

Mer info: Standard 101/102-key on Microsoft Natural PS/2 Keyboard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med ps2, det kan vara glapp, mycket möjligt och jag har inte testat med nått annat tangentbord.

Kanske dags att köpa ett nytt.

ah, får ta det i slutet av månaden då. och hoppas på att ps2 ingången är fel. :)

Tack landsfiskalen för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett standard tangentbord kostar bara en hundring.

Men ja kan rekomendera logitech. Finns trådlöst med både tangentbord och mus. Kostar några hundringar och så behöver man en batteriladdare.

Ja kör mitt utan driver. Funkar bättre än me driver. Och så behöver man inte trycka så hårt på knapparna heller. Dom e inte lika höga liksom. De märks när man provar ett standard, känns skitkonstigt.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...