johan89 Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Hur gör man för att ha Vista och xp på datorn. Testade förut med att ha vista på ena partitionen och xp på den andra. Sen när installationen av xp fortsätter, så står det " Xp kan inte startas" Det går heller inte att orda vista heller. Så då var jag tvungen att återställa datorn som jag hade fixat i Complete Restore så det blev bara vista på den.. Hur gör jag för att ha båda operativsystemen på min bärbara Packard bell bu45 Intel centino Duo 2ghz 2gb ram 160gb hårddisk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadMax Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Efter att du har installerat windows xp så hämta och installera EasyBCD. Ett väldigt händigt verktyg för att ändra om i din bootsector. Eftersom programmet hämtar information från samma ställe i windows xp som i windows vista så kan du först installera det i din Vista och prova inställningarna lite. Om du har kvar xp på datorn kan du lägga till den från EasyBCD och starta den utan svårigheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
munketh Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Eller http://www.vistabootpro.org/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts