reinejonsson Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Hejsan! Jag är nybliven vista användare i några få veckor och är redan frustrerad. Jag köpte en ny fujitsu dator och redan efter tre dagar så blev det blåskärm vid uppstart. Jag lämnade den på service och killen där sa att några kablar satt lite löst, tydligen vanligt på fujitsu! väl hemma så gör den exakt samma sak när jag sätter igång den igen. Lämna in den på service igen - denna gång sa de att de hittat fel på moderkortet så de bytte detta och "långtestade" utan problem. Hemma så gör den samma blåskärm igen efter några uppstarter! Jag har inget i förutom nätverkssladd och usb sändaren till tangentbordet/musen. Nu ger den inte blåskärm jämt utan bara ibland, och jag tror att det har funkat bra att starta när jag dragit ur usbn till tangentbordet när ja startat. Det bör inte va fel på denna då jag testat med ett nytt tangentbord. Kan det vara fel på USB kontakterna i datorn? Man blir less på att verkstaden inte hittar fel när man får det hemma. Jag skulle helst vilja lämna tillbaka datorn men det vill inte netonnet göra utan själva ta in den för service igen! Mycket tacksam för tips! har sökt en del på blåskärm i vista men inte hittat nåt som passar mig förutom att de verkar lite allmänt ostabilt. Men de vill man ju inte acceptera på en helt ny dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 häv köpet och glöm inte begära ersättning för dina kostnader tex körning Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig. Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/ar...ngArticleId=133 mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Ta reda på orsaken till blåskärmen genom att följa guiden http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=103 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.