Gå till innehåll

Aktivera Vista


Dennis86

Recommended Posts

Jag har ett litet problem med min Vista version från Nope. Det är så att den vill inte aktivera sig på min laptop. Jag kör precis samma version på två stationära och en VMware maskin och där fungerar det utan problem, men på laptopen vill den bara inte. Dessutom så bytte den efter omstart från 30 dagar till 3 dagar. Datorn är en helt ny HP nx9420. Jag har installerat om den 2 ggr och de fungerar fortfarande inte.  :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

När du aktiverar den, får du förslag om att ringa microsoft och aktivera över telefon?? Det kanske är lösningen på ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju alltid försöka ;)

Om det nu är en helt ny dator så följde det väl med Vista i någon form?

Fast helt ny kan den inte vara för den har utgått ur sortimentet och verkade levereras med XP.

Så du får nog leta på andra platser eller köpa dig en version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den är ju inte helt ny om man ska se de till just den modellen. Men den är helt ny för mig. :) Det som följde med var XP Home. :- Det blir nog att jag får köpa en version till den. Hittade Vista Ultimate på studentlicens för 1 495:- vilket inte är så farligt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...