Gå till innehåll

IE7 fungerar inte-Firefox fungerar...


kjell-ake

Recommended Posts

Hej!

Ang. mitt tidigare poblem med ie7 uppkoppling som inte fungerar vid första försöket eller när jag varit inaktiv

på internet en stund...

Installerade firefox och det fungerar från första klicket!

Tänker då så här. Det är något som ligger och stör från tidigare ie installationer.

Har haft ett par gånger när jag varit tvungen att installera om. (p.g.a. hårdvarufel).

Hur beter jag mig för att få en så ren installation som möjligt?

En avinstallation brukar ju betyda att det ligger en massa "rester" kvar.

Kan i och för sig fortsätta med firefox men jag vill att ie också skall fungera...

Med vänlig hälsning Kjell-Åke (raderade tidigare trådar då de stannade av utan några lösningar.

Dock ett stort tack till er som svarat. Mycket uppskattat! Ni är min enda supportmöjlighet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur beter jag mig för att få en så ren installation som möjligt?

Va har du för grejer? Tror ja har frågat förr men ja e glömsk.  ;D

1. Xp + drivers till o börja med. Installera ingen dokumentation o sånt innan datorn e uppdaterad. Annars får du bara massa jobb me o ta bort gamla adobe reader o sånt.

2. Windowsupdate flera gånger, både express o anpassad.

3. Om du har riktiga grafikkort, ljudkort mm Installera och uppdatera de. Bättre o ta de efter för de brukar funka bättre då. uppdatera alla drivrar du har.

4. Nu kan man hämta adobe reader, flash, java. Kör secunia, alltid macromedia flash som ska bort, som vanligt. Hämta IE7. Och kör windowsupdate igen för säkerhets skull

5. CCleaner och defragmentera.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...